1.000 dies sense conveni del sector del lleure

lleureL’inici del curs escolar tampoc s’inicia “amb total normalitat” per als 30.000 treballadors i treballadores que estan afectats

Tal com hem denunciat en reiterades ocasions, el curs escolar 2013-2014 que va iniciar-se el passat dijous 12 de setembre no ho ha fet, ni de bon tros, amb “total normalitat”, com intenten fer-nos creure des del govern de la Generalitat.

Aquesta manca de normalitat també afecta els 30.000 treballadors i treballadores que formen part del sector del lleure i que avui, 16 de setembre, duen 1.000 dies sense conveni que reguli les seves condicions laborals. Es tracta d’un conveni en ultraactivitat des de 2010. Per aquesta raó, el passat 4 de juliol es va signar un acord entre sindicats i patronal per evitar que caigués i desaparegués. Tot i aquesta signatura, el conveni continua aturat, ja que la patronal es nega a aplicar cap augment de sou després de 3 anys de mantenir els sous congelats.

El conveni del sector del lleure regula les condicions de tots aquells treballadors i treballadores que desenvolupen la seva tasca professional en menjadors escolars, vetalladors, animadors socioculturals, monitors d’extraescolars, informadors juvenils, talleristes, cases de colònies, etc.