1.150.000 catalans surten al carrer contra l’austericidi europeu i les retallades

mani-bcnLa Comissió Europa reacciona avui mateix a la jornada de mobilització europea del 14-N

Al voltant d’un milió de persones s’han manifestat aquesta tarda a Barcelona en el marc de la vaga general per protestar contra les polítiques d’austeritat extrema que s’imposen a Europa, que no fan més que enfonsar-nos en una crisi cada cop més profunda i que suposen greus retallades de drets socials i laborals. A la resta de Catalunya s’han mobilitzat unes 150.000 persones més en la vintena de concentracions i manifestacions que s’havien convocat al llarg del dia.

De fet, a Barcelona la capçalera –que sortia a l’alçada del carrer d’Aragó i s’havia de dirigir a la Diagonal- no ha avançat, ja que els manifestants han omplert el Passeig de Gràcia i els carrers adjacents. Allà mateix els actors Manel Barceló i Quim Masferrer han llegit el manifest que us adjuntem i Josep M. Àlvarez, Joan Carles Gallego i representants de diferents entitats de la Plataforma Prou Retallades s’han dirigit als assistents.

Ha estat un colofó històric per a una vaga general laboral i social que, a Catalunya, ha tingut un seguiment del 85%, i que s’ha emmarcat per primera vegada en una jornada de mobilització europea.

Avui mateix, com a conseqüència d’aquesta mobilització internacional i de la vaga general a l’Estat espanyol, s’han produït les primeres reaccions des de les institucions europees. El vicepresident de la Comissió Europea, Olli Rehn, ha anunciat que els ajustos adoptats pel govern espanyol durant el 2012 i el 2013 per corregir el dèficit són suficients i que no demanarà més retallades ni s’avançarà en el procediment sancionador contra Espanya. Un petit però esperançador moviment que contrasta amb la manca de sensibilitat social mostrada fins ara pel Govern espanyol, que esperem que hagi pres nota del clamor social que s’ha produït avui per corregir les seves polítiques inútils econòmicament i injustes socialment.