1 de cada 5 catalans és pobre

pobresa

Creix el nombre de treballadors pobres: 543.000 persones ocupades a Catalunya durant el 2012 estaven en situació de risc de pobresa

En el marc de la celebració del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa, que se celebra demà divendres, 17 d’octubre, la UGT de Catalunya vol posar especial atenció en el col·lectiu de treballadors i treballadores que, malgrat mantenir la feina, es troben en situació de risc de pobresa.

En els darrers anys, al llarg de la crisi, hem assistit a una debilitació de la funció integradora del mercat de treball. Cada vegada hi ha menys ocupació estable, menys llocs de treball protegit i menys llocs de treball ben remunerats. La UGT de Catalunya, a partir de les dades de l’Idescat, denuncia que al 2012 ja eren més de 543.000 les persones ocupades del nostre país que es troben en situació de risc de pobresa.

Aquest col·lectiu se suma als que ja han perdut la feina -més de 570.000 persones registrades a l’atur- i els que ja han deixat de cobrar una prestació: 1 de cada 3 aturats no reben cap tipus de prestació. En total, el nostre sindicat calcula que a Catalunya existeix més d’un milió i mig de persones en situació de risc de pobresa. És a dir, 1 de cada 5 persones que viuen a Catalunya són pobres.

Per poder aturar aquesta sagnia i lluitar contra la pobresa, des de la UGT de Catalunya exigim, entre d’altres, la retirada immediata de la reforma laboral; la reforma del sistema fiscal amb l’objectiu de generar més ingressos públics i recobrar l’equilibri pressupostari; la derogació de la Llei d’estabilitat pressupostària, i el desenvolupament de la renda garantida de ciutadania, tal com recull l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.

Informe de la pobresa a Catalunya
228.6 KiB, 482 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu