10 i 11 de maig, primers dies de vaga a Ferrocarrils de la Generalitat

FGCLa UGT denuncia la manca de voluntat negociadora de l’Administració catalana

Aquesta setmana s’inicien les jornades de vaga convocades pel Comitè d’Empresa a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, com a mostra de rebuig davant la nova retallada del 3% del salari de la plantilla, anunciada per la companyia, i l’estancament de la negociació del conveni col·lectiu.

La nova retallada salarial se suma a la retallada del 5% que l’empresa va aplicar ja el 2010, una retallada que la UGT de Catalunya ja va denunciar en el seu moment. En primer lloc, perquè es tractava d’una retallada d’aplicació al personal de la funció pública, quan la plantilla de FGC no és funcionària. I, en segon lloc, perquè FGC era l’única empresa de l’Autoritat del Transport Metropolità que aplicava aquesta retallada.

Tanmateix, la UGT de Catalunya denuncia que l’Administració catalana no té cap voluntat negociadora davant la negociació del conveni col•lectiu i l’aplicació de les mesures de retallades previstes al Parlament de Catalunya, i que tenen un nivell d’afectació molt negatiu a tot l’àmbit públic.

A més dels dies 10 i 11 de maig, el Comitè ha convocat vagues de 24 hores per als dies 24, 25 i 26 d’aquest mes, i 12, 13 i 14 de juny.