112: un servei d’emergències ineficaç i inoperant

teleoperador

La UGT de Catalunya ha manifestat en reiterades ocasions la seva total disconformitat amb el nou model de sistema d’emergències 112 que el Departament d’Interior posa en marxa aquest dijous amb la inauguració del Centre d’Atenció de Reus.

El nostre sindicat denuncia que el model de centralització d’atenció de les emergències és ineficaç i  inoperant  pels següents motius:

• Per la manca de coordinació operativa entre els diferents cossos implicats en la gestió de les emergències, que es tradueix en un greu risc per la seguretat de la ciutadania.
  • Perquè malgrat la faraònica dotació pressupostària del model, el personal que atén el servei es troba en unes condicions laborals precàries, que genera una rotació de personal molt elevada, sense els mitjans informàtics, tècnics i formatius adequats per atendre les situacions d’emergència.
  • Perquè es tracta d’un descarat intent, per part d’una Administració suposadament progressista, de privatitzar un servei de seguretat bàsic. Un servei tan important per a la seguretat ciutadana no pot restar en mans d’una empresa privada de “telemarketing”, que té per finalitat el lucre i no el servei a la societat.
  • Perquè l’actual model posa en greu risc la integritat personal tant dels professionals de les emergències com dels usuaris del servei 112, ja que implica un retard inassolible en l’activació dels recursos d’emergències (policia, bombers, serveis sanitaris…) i del seu temps de resposta.

La UGT de Catalunya fa una crida a la responsabilitat de l’Administració i als dirigents polítics per tal que abandonin la política d’aparador i que s’iniciï un període de reflexió i negociació  conjunta  amb els representants dels treballadors dels tots els col·lectius implicats que culmini en un nou model d’emergències eficaç, de qualitat i que esdevingui garant de la seguretat de la ciutadania i dels professionals que hi intervenen.

El nostre sindicat està valorant actes de protesta per mostra la seva disconformitat i total rebuig al nou model d’atenció d’emergències.