L’Ajuntament de Figueres es compromet a garantir per escrit a la plantilla d’ECOSERVEIS que els llocs de treball i les condicions laborals es mantindran tot i que desaparegui l’empresa

ecoserveisRepresentants de la UGT Comarques Gironines i de CSI-F s’han trobat aquesta matí amb els membres del ple municipal de Figueres en una reunió informativa per tractar el bloqueig de la negociació del conveni col·lectiu de l’empresa ECOSERVEIS i la vaga indefinida convocada pels sindicats Cobas i CCOO a partir de l’1 d’agost.

La UGT i CSI-F han demanat a l’Ajuntament que faci una oferta clara i per escrit a la plantilla, amb el compromís que els llocs de treball i les condicions laborals es garantiran més enllà de la vida de l’empresa, ja que el consistori ha anunciat la seva intenció de separar els serveis que actualment gestiona ECOSERVEIS. Aquest fet, sumat a la interpretació que n’han fet alguns sindicats, ha generat incertesa en la plantilla.

L’Ajuntament s’ha compromès a enviar en breu aquesta comunicació a la plantilla per informar-los de primera mà sense intermediaris.

ECOSERVEIS, amb una plantilla de 112 treballadors i treballadores, s’encarrega de la neteja viària i el manteniment de jardins i de l’enllumenat públic de la ciutat de Figueres, i està participada en un 73% per capital privat (50% FCC i 50% GBI) i en un 27% per l’Ajuntament.

L’Ajuntament de Figueres ha anunciat que té la intenció de separar els serveis que actualment gestiona ECOSERVEIS. El manteniment de jardins i enllumenat públic l’absorbiria l’empresa municipal Figueres de Serveis, que subrogaria els treballadors que s’hi dediquen, mentre que la part de neteja viària es trauria de nou a concurs.

Des de la UGT Comarques Gironines volem aclarir que el conveni sectorial garanteix que la subrogació es faci sempre amb les condicions més beneficioses per als treballadors, siguin les de l’empresa originària o les de la destinatària. Per això, no entenem ni compartim que Cobas i CCOO hagin decidit trencar les negociacions del nou conveni d’ECOSERVEIS, ja que els treballadors mantindran, encara que canviïn d’empresa, les millores que s’aconsegueixin en aquest conveni.

L’única explicació que trobem és que Cobas –sindicat majoritari al comitè d’ECOSERVEIS amb 5 dels 9 delegats- i CCOO prioritzen les seves necessitats sindicals i no pas les dels treballadors, ja que estan intentant que, en el futur, qualsevol empresa del sector de la ciutat de Figueres hagi de negociar amb ells, tot i que ECOSERVEIS ja no existeixi i ells ja no siguin la representació legal dels treballadors.

La UGT ha convocat una assemblea informativa amb la plantilla el proper 1 d’agost, sol·licitada pels propis treballadors i treballadores, que se senten desinformats i desprotegits. La resposta de Cobas i CCOO ha estat convocar vaga indefinida a partir d’aquell mateix dia. La plantilla s’ha assabentat de la convocatòria per la premsa, fet que ha provocat un gran malestar.