Seguiment massiu de la segona jornada de vaga en el sector dels escorxadors d’aus i conills a Catalunya

La UGT no descarta noves aturades si la patronal no fa cap moviment per desbloquejar la negociació del conveni

aus-i-conills

Avui s’està celebrant la segona jornada de vaga en el sector dels escorxadors d’aus i conills a Catalunya, amb un seguiment del 90% dels treballadors i les treballadores, una xifra similar a la d’ahir. De nou, el seguiment ha estat massiu als escorxadors de Lleida, que ocupen uns 1.000 treballadors i les treballadores, amb un 95% del seguiment; i en els escorxadors del grup Padesa a Terres de l’Ebre (Roquetes i Amposta), amb una aturada de tota la plantilla, formada per 800 treballadors i treballadores.

La UGT a nivell estatal convocarà la comissió negociadora per analitzar aquestes dues jornades de vaga. Des del nostre sindicat esperem que l’èxit de les aturades forci a una reacció per part de la patronal. En cas que la patronal no faci cap moviment per desbloquejar la negociació del conveni col·lectiu es plantejaran noves accions de persuasió, sense descartar noves aturades.

Fins al moment, la proposta de la patronal AMACO-AMPE s’ha centrat en:

–           Pèrdua de poder adquisitiu en els salaris.

–           Congelació de l’antiguitat.

–           Augment de la flexibilitat de la jornada, duplicant les hores flexibles que estableix el conveni i eliminar els dos dies de descans setmanals consecutius.

–           Supressió dels topalls i límits del conveni a les cooperatives de treball associat i, per tant, externalitzar encara més les plantilles mitjançant empreses de serveis, subcontractes, falsos autònoms, ETT, etc.