La UGT denuncia que Catalunya, on en els darrers cinc anys 432 persones treballadores han perdut la vida a la feina, encara no disposa d’una veritable cultura preventiva a la feina

Aquest matí s’ha presentat l’informe ‘Sinistralitat laboral a Catalunya 2013-2017’

Aquest matí la UGT de Catalunya ha presentat l’informe ‘Sinistralitat laboral a Catalunya 2013-2017’, que analitza les xifres d’aquest període i denuncia que en el 2018 Catalunya segueix sense disposar encara d’una veritable cultura preventiva a la nostra societat.

La manca d’inversió en prevenció a les empreses del nostre país ens costa la vida. En els darrers cinc anys, 432 persones treballadores han perdut la vida. Al 2017, 54 persones van perdre la vida al seu lloc de treball i 24 més van morir in itinere, anant-hi o tornant-ne.

Catalunya encapçala, un any més, la llista de comunitats autònomes que superen la mitjana estatal de sinistres laborals. El sector serveis despunta respecte la resta de sectors quant a les dades de sinistralitat laboral dels “accidents amb baixa” a Catalunya durant aquests cinc anys, i augmenta les seves dades de sinistralitat un 25,23%.

Així mateix, l’informe denuncia l’existència d’un enorme subregistre de les malalties d’origen laboral a causa de la mala praxi de les mútues en la determinació de les contingències, que deriven malalties professionals als serveis públics de salut perquè siguin tractades com a contingències comunes, de manera que llastren la prevenció de riscos en les empreses i col·lapsen els serveis públics de salut.

Informe "Sinistralitat laboral a Catalunya, 2013-2017"
1.5 MiB, 685 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu