Presentació del llibre ‘La clase obrera no va al paraíso’

La UGT de Catalunya organitza el proper 12 de desembre la presentació del llibre “La clase obrera no va al paraíso. Crónica de una desaparición forzada”, a càrrec de la seva autora, Arantxa Tirado.

L’acte tindrà lloc a les 12 hores a la Sala de Premsa del sindicat (Rambla del Raval, 29-35, 6a planta, Barcelona).

Encara que per a molts líders polítics, periodistes o acadèmics parlar de la classe obrera en l’actualitat resulti un anacronisme i estigui passat de moda, aquest llibre pretén reivindicar la vigència social i la importància política d’una classe que té a les mans la possibilitat de la transformació social, tot i que no sempre en sigui conscient. El llibre ens mostra la radiografia de la classe obrera al nostre país, les transformacions que ha experimentat en l’àmbit econòmic i la seva relació amb la cultura: des de la seva negació en el cinema i la seva invisibilització en la publicitat, fins a la seva linxament i caricaturització a la televisió.

Arantxa Tirado (Barcelona, 1978) és politòloga, Doctora en Relacions Internacionals per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Doctora i Mestra en Estudis Llatinoamericans per la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM). Actualment és investigadora del Centre Estratègic Llatinoamericà de Geopolítica (CELAG). Coautora amb Ricardo Romero “Nega” de “La clase obrera no va al paraíso” (Ediciones Akal, 2016), la seva publicació més recent es troba al llibre col·lectiu “La clase trabajadora, ¿Sujeto de cambio en el siglo XXI?” (Siglo XXI, 2018).