21 i 22 de setembre Congrés Constituent FICA – UGT de Catalunya

congresficaDemà dijous, 22 de setembre, tindrà lloc l’acte de cloenda del Congrés Constituent de la nova Federació d’Indústria, Construcció i Agroalimentària (FICA) de la UGT de Catalunya, que se celebra des d’avui a l’Auditori de Cornellà de Llobregat. La nova FICA integrarà les actuals Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) i Federació d’Indústria i Treballadors Agraris (FITAG), de manera que representarà els interessos dels treballadors i les treballadores de pràcticament tot el sector primari i secundari de l’economia catalana.

Al congrés constituent, que es convoca sota el lema “Treballant pel futur”, hi participen 352 delegats i delegades -en representació dels 40.000 afiliats i afiliades i 6.500 delegats a empreses que aplega la nova federació-, que hauran d’aprovar els documents congressuals i escollir els òrgans de direcció.

La integració en una sola federació suposa un pas endavant en l’actualització de l’estructura de la UGT, amb l’objectiu de fer-la més eficaç, transparent i propera als nostres afiliats i delegats i als treballadors en general. En aquest procés de reorganització interna el nostre sindicat ha passat de set a tres federacions sectorials: indústria, serveis públics i serveis privats.

L’acte de cloenda s’iniciarà a les 10 hores i intervindran el secretari general de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco; el secretari general de la Federació de Construcció, Fusta i Afins de CCOO de Catalunya, Ismael Alfredo Cabeza; el representant del sindicat alemany IG Metall,Holger Neumann; la consellera de Presidència de la Generalitat de Catalunya, Neus Munté; el secretari general de la UGT, Josep M. Àlvarez;  el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros; el secretari general de FICA-UGT, Pedro Luis Hojas, i el secretari o secretària general entrant de FICA-UGT de Catalunya.

Cloenda Congrés Constituent FICA – UGT de Catalunya

DIA: dijous, 22 de setembre de 2016

HORA: 10 hores

LLOC: Auditori de Cornellà (c. d’Albert Einstein, 51, Cornellà de Llobregat).