22 de març, Dia Mundial de l’Aigua “Veus de l’aigua per a la vida”

logoDMAgua2015Un any més, i a proposta de Nacions Unides des del 1993, el 22 de març se celebra a tot el món el Dia Mundial de l’Aigua. La UGT de Catalunya, novament, donem suport a aquesta diada que enguany porta el lema “Veus de l’aigua per a la vida”. L’objectiu és fomentar la sensibilització ciutadana envers la importància que juga una gestió eficient de l’aigua en la reducció de la pobresa i com a bé patrimonial, creixement econòmic, benestar social i sostenibilitat ambiental.

L’aigua és un recurs essencial per al desenvolupament de la vida i molts milions de persones al món no el tenen garantit amb els serveis de sanejament mínimament necessaris. En aquest sentit, l’accés a l’aigua en qualitat i quantitat suficient per a tots els essers humans, és un repte que amb urgència tots els països de forma coordinada  hauríem d’assolir. D’altra banda, l’eficiència és un tema cabdal en aquest sentit, ja que encara que es tracta d’un recurs limitat, el seu consum va en augment. Per tant, l’eficiència és el concepte que ens ha de donar les claus per obtenir més amb menys.

La UGT de Catalunya, novament, en aquesta diada defensem l’aigua dins d’un model de gestió públic, transparent i amb participació social, que garanteixi el servei públic d’abastament i sanejament de l’aigua i promogui l’ús eficient del recurs. En aquest sentit rebutgem iniciatives de privatització de la gestió de l’aigua que persegueixen principalment el benefici econòmic en lloc del dret a  l’aigua i la preservació de les funcions ambientals d’aquest recurs.

Un comentari a “22 de març, Dia Mundial de l’Aigua “Veus de l’aigua per a la vida”

1. Hola buena noche estamos respalda de a vosotros nada más suerte para todos viva ugt