22-M, vaga a l’ensenyament

En el marc de la convocatòria estatal, hi haurà mobilitzacions a Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Tortosa

La Federació de Treballadors de l’Ensenyament i la Federació de Serveis de la UGT de Catalunya han convocat demà, 22 de maig, vaga general a l’educació, en el marc d’una convocatòria a nivell estatal. Els col·lectius convocats són el personal docent i no docent, personal PAS i personal de lleure educatiu, tant dels centres públics com privats, de tots els nivells, des de 0-3 a la Universitat.

El motiu de la vaga és exigir la retirada del Decret 14/2012 del ministre Wert i impedir que es produeixin més retallades en el sistema educatiu de Catalunya, que estan provocant el seu desmantellament, a més de la destrucció de milers de llocs de treball. Tota la comunitat educativa (associacions de pares, d’estudiants, moviments pedagògics, etc.) han donat suport a la vaga.

A casa nostra s’han convocat les següents manifestacions:

Barcelona: a les 12.30 hores, manifestació des de la Plaça Universitat fins a la Plaça de Sant Jaume.

Lleida: a les 18 hores, manifestació des dels Serveis Territorials d’Ensenyament (c. de la Pica d’Estats, 2) fins a la Delegació del Govern (Plaça de la Pau).

Girona: a les 12.30 hores, concentració davant els Serveis Territorials d’Ensenyament (c. de Pompeu Fabra, 1). I a les 18 hores, manifestació des de la Plaça de la Independència fins a la Delegació del Govern (també al c. de Pompeu Fabra).

Tarragona: a les 12 hores, concentració davant els Serveis Territorials d’Ensenyament (c. de Sant Francesc, 7). I a les 18.30 hores, manifestació des de la Plaça Imperial Tarraco fins a l’Ajuntament. Tortosa: a les 12.30 hores, concentració davant els Serveis Territorials d’Ensenyament (c. de la Mare de Déu de la Providència, 5-9). I a les 18.30 hores, concentració a la Plaça de Barcelona.

D’altra banda, la secció sindical de la UGT de Catalunya a la UAB i l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya han organitzat una pedalada reivindicativa que sortirà a les 10 hores de Plaça Cívica de l’Autònoma i arribarà fins a Barcelona per afegir-se a la manifestació (contacte: Sergi Perellón, secció sindical UGT – UAB, 617 29 59 49).