#23Maig: Aturada de dos dies en el sector de transport de mercaderies per carretera de la provincia de Barcelona

maig 22, 2013 in Empreses en vaga, General

camio
Més de 25.000 treballadors i treballadores afectats pel bloqueig del conveni col·lectiu, que va vèncer el 31 de desembre de 2010

La UGT i CCOO de Catalunya han convocat per avui, 22 de maig, i demà dijous, #23maig, dues jornades de vaga al sector del transport per carretera de la província de Barcelona.

El Conveni Col·lectiu del Sector de Transport per Carretera i Logística de la Província de Barcelona va vèncer el 31 de desembre del 2010. Durant aquest dos anys, les dues patronals -l’Associació Catalana d’Empreses de Transport de Mercaderies (ACET) i la Federació Catalana de Transports de Barcelona (TRANSCALIT)- s’han negat a negociar perquè esperen que, gràcies a la reforma laboral del PP, el conveni perdi vigència el proper 8 de juliol i el sector quedi desregulat. L’única referència seria un acord a nivell estatal que ni tan sols té taules salarials, de manera que les noves contractacions es farien amb el salari mínim interprofessional, i a més es perdrien les antiguitats, la jornada es desregularia, etc.

Després de tres jornades de vaga el passat mes de març, res s’ha mogut a les negociacions. Per aquesta raó, els sindicats presents hem convocat dues noves jornades de vaga. Demà, la vaga coincidirà amb la jornada de lluita #23maig en defensa dels convenis col·lectius. A la vaga estan convocats uns 25.000 treballadors i treballadores de 1.500 empreses a la província de Barcelona, com DHL, TRADISA, Azkar o TDN.

Demà, a les 6 hores del matí, tindrà lloc un piquet informatiu a la Zona Franca.

Piquet informatiu transport mercaderies per carretera BCN #23maig

DIA: 23 de maig.
HORA: 6 hores.
LLOC: confluència carrer A i carrer 3 de la Zona Franca. Barcelona.