El sector del Lleure educatiu i sociocultural se suma a la vaga del #23M

maig 15, 2013 in Empreses en vaga, General

lleureA les 13h, concentració a Sant Jaume. A les 14h, dinar del sector a la plaça del Rei. A les 18h, gran manifestació de tots els sectors afectats

Els treballadors i les treballadores del sector del lleure educatiu i sociocultural estan convocats a la vaga el proper dia 23 de maig. El col·lectiu se suma a la jornada de lluita prevista en defensa dels convenis col·lectius.

El bloqueig de la negociació dels convenis per part dels empresaris pot deixar el proper mes de juliol uns 800.000 treballadors i treballadores sense conveni i només amb l’Estatut dels Treballadors i el Salari Mínim Interprofessional (645,40 euros) com a marc legal de referència, després que la Reforma Laboral del Partit Popular hagi permès que desaparegui la vigència d’un conveni col•lectiu quan aquest caduca o és denunciat. Fins ara quedava prorrogat automàticament fins que es signava el següent conveni i era el que es coneixia com a ultraactivitat. Aquesta situació significa un atac sense precedents als drets laborals dels treballadors i les treballadores d’aquest país.

El sector del lleure educatiu i sociocultural ocupa actualment a Catalunya més de 30.000 treballadors i treballadores.

El 23 de maig, els treballadors i les treballadores del lleure es concentraran a les 13 hores a la plaça Sant Jaume de Barcelona. A les 14 hores tindrà lloc un dinar col·lectiu del sector a la Plaça del Rei. Des d’allà se sumaran a les 18 hores a la gran manifestació que marxarà de Ronda Sant Pere amb Passeig de Gràcia, i que finalitzarà davant la seu del Foment del Treball.