Els treballadors i treballadores de les TIC es concentren el #23Maig contra el bloqueig del conveni

maig 15, 2013 in Empreses en vaga, General

hp2El bloqueig afecta més de 120.000 treballadors arreu de l’Estat, més de la meitat dels quals es troben a Catalunya

Els treballadors i les treballadores de les TIC es concentraran durant dues hores el proper 23 de maig per denunciar l’actitud de la patronal davant la negociació del conveni col·lectiu. Aquesta mobilització se suma a la jornada de lluita prevista per al #23M en defensa dels convenis col·lectius, que pengen d’un fil després que la reforma laboral hagi permés a les patronals eliminar la ultraactivitat dels convenis.

Durant els darrers mesos, la Federació de Serveis de la UGT de Catalunya ha denunciat en diverses ocasions que les patronals AEC i ANEIMO estan bloquejant la renovació del Conveni Col·lectiu de les TIC. Hem exigit a aquestes empreses que negociessin amb la finalitat d’aconseguir un conveni “real” de referència per al sector abans no arribi el mes de juliol i quedi sense efecte el conveni col·lectiu vigent. L’immobilisme de la patronal, no obstant, ha provocat el bloqueig de la renovació del conveni, que afecta més de 120.000 treballadors arreu de l’Estat, més de la meitat dels quals es troben a Catalunya.

La concentració prevista per al 23 de maig tindrà lloc davant les seus de les empreses Capgemini i ATOS (Avinguda Diagonal, 199 i 200, respectivament) com a denúncia també per l’ERO presentat a la primera i per la inacceptable modificació substancial de les condicions de treball a la plantilla de la segona.

La concentració s’iniciarà a les 13 hores i finalitzarà a les 15 hores. A les 14 hores, els treballadors concentrats faran cinc minuts de silenci “per la mort del sector”, acció que es repetirà a la mateixa hora davant d’altres centres TIC.

Concentració treballadors TIC #23MDIA: dijous, 23 de maig.
HORA: de 13 a 15 hores.
LLOC: davant seus Capgemini i ATOS. Diagonal, 199-120. Barcelona.