MCA-UGT i FI.CCOO.CAT convoquen vaga al sector del metall de Catalunya per al proper 23 de maig

maig 10, 2013 in Empreses en vaga, General

metallMés de 250.000 treballadors i treballadores, en perill per la desaparició dels convenis provincials del metall

La Federació Nacional de la MCA-UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya han registrat aquest matí a les cinc seus patronals del metall que formen part de la comissió negociadora del Conveni del metall de Catalunya de Catalunya (Unió Metal·lúrgica de Catalunya, UPM de Barcelona, APEMTA de Tarragona, FEGMETALL de Girona i FEMELL de Lleida) la comunicació oficial de vaga sectorial a Catalunya per al dia 23 de maig.

Aquesta jornada de vaga se suma a la jornada jornada de mobilització i lluita que ambdós sindicats hem convocat a nivell general a Catalunya per al 23 de maig en defensa de la negociació col·lectiva i l’ocupació.

MCA-UGT de Catalunya i FI.CCOO.CAT denunciem la posició de bloqueig patronal en el procés de negociació del conveni col·lectiu autonòmic, incomplint els acords assolits en matèria salarial, que no s’afronten des de 2012, i demostrant una manca clara de voluntat per desenvolupar el marc autonòmic del conveni col·lectiu, tal com es va acordar l’any 2012 amb la constitució de la comissió negociadora.

També denunciem els criteris que les patronals intenten imposar en la negociació, aprofitant els avantatges que els brinda la reforma laboral i l’amenaça de la pèrdua de la ultraactivitat dels convenis actuals a partir del 7 de juliol, amb la pretensió de deixar decaure els convenis provincials del metall i regular a la baixa les condicions de treball d’un sector que ocupa més de 250.000 treballadors i treballadores a Catalunya.

UGT i CCOO fem una crida als treballadors i treballadores dels sectors siderometal·lúrgics de Catalunya a secundar la mobilització del 23 de maig, amb la vaga sectorial del metall, i emplacem els empresaris i els seus representants a fer un exercici de responsabilitat i desbloquejar la negociació del Conveni del metall de Catalunya.