Primer èxit del #23maig: Amb l’acord que perllonga la ultraactivitat del conveni del metall es desconvoca la vaga del sector d’aquest dijous

maig 21, 2013 in Empreses en vaga, General

Sparks fly as worker cuts steel
Aquest 17 de maig hem realitzat la reunió prevista de la Comissió negociadora del Conveni del Metall de Catalunya amb la convocatòria formal de vaga sectorial al metall de Catalunya al damunt de la taula.

Després d’un intercanvi de propostes on hem intentat aproximar les diferents posicions hem assolit un principi d’acord on es recull els objectius principals que ens havíem marcat i que per tant ens permet acordar la desconvocatòria de la vaga del metall del 23 de maig.

L’acord assolit contempla les següents qüestions:

1. Compromís d’acordar l’estructura de la negociació col·lectiva que ha d’acabar constituint el Conveni del Metall de Catalunya.
2. Dividir el conjunt de matèries que constitueixen l’estructura de la negociació col·lectiva en tres blocs que hem de negociar abans del 31/12/2013, del 31/12/2014 i del 31/12/2015 cadascun d’ells.
3. Compromís de negociació i concreció d’un acord en matèria salarial per als 2013, 2014 i 2015 que contempli el pagament dels endarreriments de 2012, increments en base als II AENC (2012- 2014) i clàusules de salvaguarda que garanteixin el terminis de negociació del punt 2.
4. Mantenir la ultraactivitat garantint per tant les condicions actuals regulades en els convenis provincials mentre no acordem la part salarial i l’estructura de Negociació Col·lectiva del Conveni del Metall de Catalunya. Evitant així la caiguda dels convenis col·lectius.

5. Establir reunions setmanals per negociar els aspectes compromesos en l’acord.

Barcelona i Tarragona al mes de setembre, així com, desbloqueja la mesa de negociació del Conveni del Metall de Catalunya començant amb la negociació de l’estructura i el calendari de negociació del que ha de ser el contingut del Conveni del Metall de Catalunya.

La mobilització dels metal·lúrgics i metal·lúrgiques de Catalunya de les darreres setmanes en les diferents assemblees i concentracions, així com la decisió que hem mostrat durant aquest dies en radicalitzar la mobilització a partir de la vaga convocada per al 23 de maig, ha fet possible que la patronal metal·lúrgica de Catalunya abandoni les seves posicions mes intransigents i s’avingui a negociar sense l’amenaça de deixar-nos sense conveni.

Però el mes important que és la negociació comença a partir d’ara per el que tots els metal·lúrgics i metal·lúrgiques de Catalunya hem de continuar atents i en tensió seguint amb detall el que passi a la mesa de negociació del Conveni del Metall de Catalunya. La desconvocatòria de la vaga és només el principi del camí per assolir el nostre objectiu: EL CONVENI DEL METALL DE CATALUNYA.