Protesta el #23Maig del sector del pa de Lleida

maig 16, 2013 in Empreses en vaga, General

cartell-lleidaEl segon acte de conciliació entre els representants dels treballadors i la patronal, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, ha tornat a quedar-se sense acord davant la negativa dels empresaris del sector del pa a desbloquejar el conveni col•lectiu. La UGT-Terres de Lleida informa que el Tribunal Laboral de Catalunya ha donat com a data límit a la patronal fins el 30 de maig perquè digui si subscriu la proposta d’acord.

La proposta del Tribunal Laboral és la de prorrogar la negociació fins el 31 de desembre amb un increment provisional de 5 euros lineals per a totes les categories des de l’1 de juny fins finals d’any. L’objectiu és d’aquest document és el de seguir negociant per arribar a un acord abans d’acabar l’any, cosa que els sindicats hi estarien d’acord.

De totes formes, la proposta dels sindicats és la d’augmentar els sous un 1% l’any 2013, mentre que la de la patronal és la de no incrementar res els baixos salaris. En cas que la patronal no signi el document, aquest conveni ‘cauria’ el proper 7 de juliol, data límit per a tots els convenis que estan actualment negociant-se.

Per evitar que això passi, els representants dels treballadors han convocat pel proper dia 23 de maig –data de lluita per exigir el desbloqueig dels convenis- una concentració davant la seu del Gremi dels Forners de Lleida. A les terres de Lleida uns 3.000 treballadors dependrien d’aquest conveni.