Sectors i empreses que es mobilitzaran el #23M

Sectors i empreses que fan vaga

• Sector del transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Barcelona (vaga el 23 i 24 de maig).
  • Sector del transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Tarragona (vaga el 23 i 24 de maig).
  • Sector del transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Girona (s’adhereixen a la vaga).
  • Sector del Lleure educatiu. A més de la vaga, a les 13 hores es concentraran a la Plaça de Sant Jaume i a les 14 hores faran un dinar col·lectiu a la Plaça del Rei.
  • Empresa Ciments Molins (Sant Vicenç dels Horts).
  • Conveni català de masses congelades.

El sector de la siderometal·lúrgia (quatre convenis provincials), ha desconvocat la vaga perquè s’ha arribat a un acord que permetrà la ultraactivitat dels convenis fins que s’arribi a un Conveni Català del Metall. També la industria de la flequeria de Barcelona al acordar la perllongació del conveni.

Sectors i empreses que realitzen mobilitzacions

• Comerç del tèxtil de Barcelona: concentració a les 10.30 hores davant de les oficines de Mango (Passeig de Gràcia, 53). Després marxaran fins a la seu de Foment del Treball per unir-se a la concentració de les 12 hores.
  • Sector de les TIC: concentració de 13 a 15 hores,  davant les seus de les empreses Capgemini i ATOS (Avinguda Diagonal, 199 i 200, respectivament).
  • Sector del pa de Lleida: concentració a les 11 hores davant la seu del Gremi de Forners de Lleida.
  • Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell: concentració a les 11 hores davant de l’hospital per marxar fins a la concentració de Sabadell.
  • Funció Pública: Concentracions d’11 a 12 hores davant dels centres de treball. Concentració de treballadors públics davant de la seu de l’ICS (Balmes/Gran Via) a les 17.30 hores, per marxar junts fins a la manifestació de Barcelona.
  • Sector ferroviari i mercaderies: concentració a l’Estació de Sants a les 16 hores per marxar junts fins a la manifestació de Barcelona.
  • Conveni oficines i despatxos i Serveis de Prevenció Aliens, participaran en la concentració a les 12 hores davant de la seu de Foment del Treball a Barcelona.
  • Sector d’aparcaments, estacionaments regulats de superfície, garatges, servei de rentat i greixat de vehicles: el dia 24 de maig, concentracions davant la seu del Gremi de Garatges de Barcelona a les 11 i a les 17 hores.
Aturades les principals empreses del sector de Masses Congelades

Seguiment del 90% del sector, que es concentra davant la fàbrica d’Europastry Els treballadors i les treballadores del sector de les masses congelades han secundat avui massivament la jornada de vaga prevista en protesta pel bloqueig del conveni català del sector. L’aturada ha paralitzat les principals empreses del sector. S’ha aturat la producció dels dos
...read more

Seguiment del 100% en la primera de les 5 jornades de vaga a Ciments Molins Industrial en defensa del conveni col•lectiu

Només ha treballat el personal designat com a serveis mínims: cinc treballadors per torn La totalitat dels treballadors i les treballadores de Ciments Molins Industrial (Sant Vicenç dels Horts) han secundat avui la primera de les jornades de vaga convocades pel Comitè d’Empresa en protesta pel bloqueig del conveni col·lectiu des de 2011. L’únic personal que
...read more

La primera jornada de vaga del tranport de mercaderies per carretera a Barcelona té una incidencia de més del 80%

A Tarragona, el seguiment supera el 90% Més del 80% dels treballadors del sector del transport de mercaderies per carretera de la província de Barcelona han seguit la primera de les dues jornades de vaga convocades per avui i demà en defensa del conveni col·lectiu, que va vèncer el 31 de desembre de 2010. A la
...read more

Concentració del sector de Masses congelades davant de l’empresa Europastry a Barberà del Vallès

Sense acord sobre el conveni col·lectiu Europastry, Croexsa i Atrian Bakers. Els treballadors i treballadores de les diferents empreses de masses congelades es concentren avui davant de l’empresa Europastry pel bloqueig del conveni col·lectiu. Després de una reunió on no s’ha arribat a cap acord la empresa Europastry farà una aturada del 100% de la
...read more

#23Maig, Els treballadors de Ciments Molins Industrial faran demà la primera de les 5 jornades de vaga previstes

...read more

#23Maig: Aturada de dos dies en el sector de transport de mercaderies per carretera de la provincia de Barcelona

Més de 25.000 treballadors i treballadores afectats pel bloqueig del conveni col·lectiu, que va vèncer el 31 de desembre de 2010 La UGT i CCOO de Catalunya han convocat per avui, 22 de maig, i demà dijous, #23maig, dues jornades de vaga al sector del transport per carretera de la província de Barcelona. El Conveni
...read more

Nou èxit del #23Maig: Acord en el conveni col·lectiu de la indústria flequera de la província de Barcelona

Més de 5.000 treballadors i treballadores veuran prorrogat el conveni fins al 31 de desembre de 2014 L’anunci de vaga per al proper 23 de maig ha forçat la patronal de la indústria flequera de la província de Barcelona a desbloquejar les negociacions de conveni col·lectiu aquesta mateixa tarda, en una reunió de mediació mantinguda
...read more

El sector d’aparcaments, estacionaments regulats de superficie, garatges, servei de rentat i greixat de vehicles se suma a jornada de lluita, però el 24

El conveni d’aparcaments, estacionaments regulats de superfície, garatges, servei de rentat i greixat de vehicles, és un dels convenis que pot perdre vigència aquest 2013, degut a la reforma laboral.  El dia 24 de maig, concentracions davant la seu del Gremi de Garatges de Barcelona a les 11 i a les 17 hores.

Primer èxit del #23maig: Amb l’acord que perllonga la ultraactivitat del conveni del metall es desconvoca la vaga del sector d’aquest dijous

Aquest 17 de maig hem realitzat la reunió prevista de la Comissió negociadora del Conveni del Metall de Catalunya amb la convocatòria formal de vaga sectorial al metall de Catalunya al damunt de la taula. Després d’un intercanvi de propostes on hem intentat aproximar les diferents posicions hem assolit un principi d’acord on es recull els objectius

Protesta el #23Maig del sector del pa de Lleida

El segon acte de conciliació entre els representants dels treballadors i la patronal, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, ha tornat a quedar-se sense acord davant la negativa dels empresaris del sector del pa a desbloquejar el conveni col•lectiu. La UGT-Terres de Lleida informa que el Tribunal Laboral de Catalunya ha donat com