#24O Vaga general a l’ensenyament contra la LOMCE i les retallades

La manifestació a Barcelona sortirà a les 12.30 hores des de la Plaça Universitat i marxarà fins a Pla de Palau

La UGT de Catalunya, juntament amb CCOO, USTEC, USOC i CGT, hem convocat demà dijous, 24 d’octubre, vaga general a tots els sectors de l’educació del nostre país per mostrar el rebuig a la LOMCE i a les retallades a l’ensenyament. La convocatòria de vaga és a nivell estatal.

• Serveis mínims.

Girona: 12:00h – Pl. de la Constitució.
    Lleida: 18:00h – des de Serveis Territorials fins a la Delegació del Govern.
    Tarragona: 12:00h – Concentració davant el Departament d’Ensenyament. 18:00h – Manifestació des de Pl. Imperial Tarraco fins a Pl. de la Font.

Tortosa: 18:30h – Pl. de la Família fins a Pl. de l’Ajuntament.

A Barcelona s’ha convocat una manifestació que sortirà a les 12.30 hores de la Plaça Universitat i marxarà fins a Pla de Palau. Hi participaran el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, i la secretària general de la FETE – UGT de Catalunya, Amparo Burgueño.

A la manifestació hi participarà un “Bloc de l’escola concertada” que es trobarà a les 12 hores a la Plaça de Goya per unir-se amb la resta a Plaça Universitat.

La LOMCE…

Conculca el principi d’igualtat d’oportunitats al produir la segregació primerenca, permetre la publicació de rànquings i afavorir l’exclusió de l’alumnat amb dificultats.

Imposa la recentralització educativa al promoure un canvi en la distribució de les competències i atorga al Govern de l’Estat el total control de certes àrees estructurals i una major capacitat per determinar el currículum i les noves revàlides. Nega la diversitat lingüística de les Comunitats Autònomes amb llengua pròpia i atempta contra el model d’immersió lingüística que ha estat fonamental per a la cohesió social i la convivència lingüística a Catalunya.

LES RETALLADES…

Els pressupostos per al 2014 inclouran un cop més la retallada de la paga extraordinària als treballadors del servei públic educatiu. És la tercera consecutiva que cal sumar a la retallada de juny de 2010.

ELS NOSTRES OBJECTIUS SÓN ACONSEGUIR:

• La retirada de la LOMCE o, en tot cas, el compromís del Govern que no l’aplicarà a Catalunya.
  • Aturar l’actual model de desplegament de la LEC, recuperant els consensos que van presidir el Pacte Nacional per l’Educació.
  • La defensa a ultrança de la immersió lingüística a Catalunya i de l’escola en català a les Balears i al País Valencià.
  • Uns pressupostos per al 2014 sense retallades en educació.
  • Aturar la precarització dels nostres llocs de treball
  • Un calendari de recuperació de les pagues extraordinàries de 2012 i 2013 i de la retallada de juny de 2010.
  • Compensació del poder adquisitiu perdut des de 2010.
  • Avançar cap a la convocatòria d’una vaga indefinida del servei públic d’educació a partir de gener de 2014.

Patim junts, és per això que només assolirem els nostres objectius sense corporativismes i des de plataformes on hi siguin presents tots els sindicats del servei públic d’educació. Des de la FETE – UGT de Catalunya, com a primer sindicat de l’ensenyament a Catalunya, no estalviarem esforços per aconseguir-ho.