Concentracions contra el desballestament del servei postal públic

Al llarg d’aquesta setmana, els treballadors i les treballadores de Correus a Cornellà de Llobregat, Castelldefels, Mataró i Terrassa UR2 s’han concentrat en assemblea durant aquesta setmana, a les portes de l’oficina en les diferents localitats, en suport a les mobilitzacions convocades per la UGT i CCOO en defensa d’un servei públic de qualitat i contra el desballestament de la major empresa pública del país.

En la concentració els treballadors i treballadores d’aquestes localitats de la província de Barcelona han denunciat la reducció de la plantilla en la localitat, i la falta de contractació per a la cobertura de les absències del personal, a causa del pla de desmantellament del servei públic imposat pel president, Juan Manuel Serrano, que té conseqüències per a la qualitat del servei prestat per Correus a la ciutadania i suposa una sobrecàrrega de treball i l’augment del risc de sofrir accidents laborals per a la plantilla de la localitat.

UGT i CCOO han iniciat un calendari de mobilitzacions el mes d’abril que durarà fins al mes de juny en una primera fase, per a posar fre a l’intent de desballestament del model postal públic per part del president Juan Manuel Serrano i les polítiques implementades per l’Adreça de Correus, mitjançant la retallada de plantilles i empitjorant la seva qualitat (36% de temporalitat i 25% d’ocupació a temps parcial en general, i un 75% en la xarxa d’oficines), l’abandó dels serveis rurals a l’Espanya buidada suprimint posats de repartiment en l’àmbit rural, l’externalització de serveis, el transvasament de l’activitat a Correus *Express i reduint la xarxa postal pública mitjançant el tancament de centres de treball.

Els sindicats CCOO i UGT amb un 70% de la representació adverteixen que s’està produint un canvi de model clar en la companyia pública deixant a un costat i afeblint de manera dràstica l’àmbit del servei postal universal, per a centrar-se en un model logístic pur, obrint les portes a la seva futura privatització.

Les mobilitzacions es realitzaran al llarg de tot el país, de manera ascendent i sostinguda en el temps, respectant les restriccions sanitàries i els sindicats adverteixen que de no revertir-se les polítiques de la Direcció de l’empresa CCOO i UGT continuaran defensant a través de la mobilització un projecte de model postal públic, sostenible, eficaç, modern i eficient.