28 d’abril 2014, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

prevencion

El 28 d’abril, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, es la jornada que el moviment sindical mundial aprofita per recordar a les víctimes dels accidents i les malalties produïdes pel treball i per reclamar la millora de les condicions laborals que suporten les treballadores i els treballadors cada dia.

La Confederació Europea de Sindicats i la Confederació Sindical Internacional recorden cada 28 d’abril que amb la presència de sindicats a l’empresa el treball és més segur, i en aquesta línia la Unió General de Treballadors i Comissions Obreres no podem deixar de denunciar en un dia com avui unes polítiques erràtiques que tindran unes devastadores conseqüències en termes de salut laboral i salut pública; aprofundir en la precarització i en les desigualtats com a model productiu , al qual ens condemna encara més la reforma laboral.

pdfManifest del 28 d’abril43.1 KB

Jornada en commemoració del Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

Us convidem a participar en l’acte que realitzarem amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, dins dels actes que es realitzen a  tot l’Estat. Cal continuar incidint en la necessitat de prevenir els riscos laborals, així com recordar a tots aquells que van perdre la vida al seu lloc de treball. El dia 28 d’abril es farà la presentació de la “Guia per a la eliminació i la reducció de riscos ergonòmics” Aquesta guia és la tercera i última fase, desprès de la identificació de perills ergonòmics i l’avaluació ràpida de riscos ergonòmics.

Programa de la jornada:

9:30h    Entrega de la documentació i un exemplar de la guia.

1. Intervenció ergonòmica a la Empresa.

Ponent: Aquiles Hernández.

2. Guia per a l’eliminació i reducció dels riscos ergonòmics.  Presentació i desenvolupament de casos.

Ponent: Sonia Tello