28 d’abril – Dia Internacional de la Salut i Seguretat en el Treball, concentració davant de la patronal Foment del Treball

28 abril

Prèviament, organitzem una matinal sobre la nova llei de mútues

Demà dimarts, 28 d’abril, Dia Internacional de la Salut i Seguretat en el Treball, la UGT de Catalunya participa en els actes que es realitzen a tot l’Estat per continuar reivindicant la necessitat de prevenir els riscos laborals i recordar totes aquelles persones que van perdre la vida al seu lloc de treball.

A les 10 hores, el nostre sindicat organitza una matinal sobre la Llei de la Seguretat Social, coneguda com a “llei de mútues”, que ha modificat aspectes que no sols afecten la gestió i el funcionament intern de les mútues, sinó també els processos d’incapacitat temporal per malaltia comuna dels treballadors i les treballadores. El programa de la jornada, que tindrà lloc a la Sala d’Actes de la seu de la Rambla de Santa Mònica, 10, de Barcelona és el següent:

10h- Les novetats que afecten els treballadors i les treballadores, a càrrec deDionís Oña, adjunt a la Secretaria de Política Sindical de la UGT de Catalunya.

10.20h- Afectació en la gestió de les mútues, a càrrec de Jorge Vilanova, director d’Organització Funcional de la mútua ASEPEYO.

10.40h- Actuacions de la Inspecció de Treball de Catalunya en matèria de prevenció de riscos laborals, a càrrec de Jaume Admetlla, Inspecció de Treball de Catalunya.

11h- Debat.

11.30h- Cloenda, a càrrec de Josep M. Àlvarez, secretari general de la UGT de Catalunya.

Posteriorment, a les 13 hores, participarem en la concentració convocada juntament amb CCOO de Catalunya davant de la patronal Foment del Treball per reivindicar treball digne i segur: negociació col·lectiva, salaris dignes i treball sense riscos. A la concentració participaran els secretaris generals dels dos sindicats, Josep M. Àlvarez i Joan Carles Gallego.

Enllaç al manifest del Dia Internacional de la Salut i Seguretat en el Treball.