4 jornades de vaga a les línies de la Hispano Igualadina

busLa plantilla està farta de les irregularitats de l’empresa, que posa en perill la seguretat dels seus conductors i la dels seus passatgers

El Comitè d’Empresa de la Hispano Igualadina, dedicada al sector del transport de viatgers per carretera, ha decidit convocar quatre jornades de vaga per denunciar les condicions en què treballen els empleats de la companyia i la repercussió que això comporta en termes de seguretat en el transport.

La UGT denuncia que l’empresa incompleix els articles relacionats amb el descans dels conductors. Perquè un conductor de la Hispano Igualadina faci nou hores de conducció ha d’estar a l’empresa de 6 del matí a 22 hores. El Comitè denuncia que no disposa de calendari laboral ni de festius.

Tanmateix, el Comitè posa de manifest la manca de manteniment dels vehicles i li demana a la direcció del’Hispano Igualadina que lliuri i negociïi amb el Comitè quadrants de servei que respectin allò contemplat en les lleis de seguritat vial, trànsit i normativa laboral.

Farts de viure situacions que posen en perill la seva seguretat i la dels seus viatgers, i d’altres irregularitats persistents, la UGT i CC.OO han decidit convocar quatre jornades de vaga en la Hispano Igualadina, que afectaran tots els serveis de l’empresa, els dies 18, 21, 25 i 28 de maig. Seran jornades de vaga de 24 hores i hi està convocada tota la plantilla, amb un total de 120 treballadors i treballadores.