9 de cada 10 autònoms catalans no podrà cobrar la prestació d’atur

cocinero.jpg

Només l’11,36% tenen coberta la prestació per accident de treball i malaltia professional

La CTAC-UGT de Catalunya denuncia la baixa taxa d’autònoms que cotitzen a Catalunya per tenir coberta i distingida la prestació per accident de treball i malaltia professional, segons les pròpies dades del Ministeri de Treball. A Catalunya, només l’11,36% dels treballadors autònoms tenen coberta aquesta prestació. Catalunya, juntament amb Ceuta i el País Basc, continua, doncs, a la cua en matèria de protecció per aquest col·lectiu.

La CTAC-UGT de Catalunya alerta que la baixa taxa de protecció en aquestes matèries té repercussions directes en l’adopció de noves prestacions. Els autònoms que, per exemple, vulguin accedir a la nova prestació per cessament d’activitat promoguda pel govern central, hauran de tenir cobertes aquestes matèries per poder accedir. Per tant, a dia d’avui només 61.455 catalans podran beneficiar-se de “l’atur per autònoms”, recentment aprovat.

La CTAC-UGT de Catalunya fa temps que denuncia el desconeixement que els treballadors autònoms tenen sobre la protecció de riscos laboral i les prestacions. Per aquesta raó tornem a sol·licitar al govern de la Generalitat que posi en marxa d’immediat una campanya d’informació i sensibilització per donar a conèixer el col·lectiu aquestes proteccions.