21 d’octubre, Dia Internacional d’Acció per la Despatologització Trans

Des de 2009, activistes, professionals de la salut, així com institucions públiques, sindicats i organitzacions polítiques de tot el món estem lluitant per la retirada de la classificació de qualsevol procés de trànsit entre gèneres dels principals manuals diagnòstic de trastorns mentals en psicologia i psiquiatria.

Alertem que l’ICAM està donant altes injustificades

La UGT de Catalunya hem denunciat reiteradament el retard considerable de l’INSS en la resolució dels expedients d’Incapacitat Temporal. Aquests expedients tenen el límit en 18 mesos i són prorrogables excepcionalment per 6 més.

El Govern abonarà el 100% de la paga extra de 2014 a la nòmina de novembre

A la reunió de la Mesa General d’Empleats i Empleades de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (MEPAGC) que s’ha celebrat aquesta tarda, la UGT hem aconseguit que a la nòmina del mes vinent el Govern ens aboni el 100% de la darrera paga extra que ens restava per recuperar, la de 2014.

Campanya treballs saludables: alleugerim les càrregues

Enguany, la campanya de l’Agència Europea per a la Seguretat i la Salut en el Treball s’ha centrat en la gestió adequada dels riscos laborals relacionats amb l’aparició de trastorns musculoesquelètics (TME) sota el lema “Treballs saludables: alleugerim les càrregues”.

17 d’octubre: Dia internacional per l’erradicació de la pobresa

Amb motiu del Dia Internacional per l’Erradicació de la Pobresa, diumenge 17 d’octubre, la UGT de Catalunya hem analitzat l’impacte de la covid-19 sobre l’augment de la pobresa i hem avaluat les principals mesures implantades per a evitar que la vulnerabilitat econòmica i social avancés més cruament: els ERTO,