A Catalunya només hi ha un orientador laboral per cada 3.000 aturats

otg1.jpg

La UGT de Catalunya presenta l’informe “Hi ha pocs recursos i es gasten malament. La precarització del SOC”

La UGT de Catalunya presentarà el proper dimecres 9 de desembre en roda de premsa l’informe “Hi ha pocs recursos i es gasten malament. La precarització del Servei d’Ocupació de Catalunya”.

En aquest informe denunciem la manca de recursos i la pèssima organització dels recursos existents en polítiques actives d’ocupació. Mentre la Unió Europea destina una inversió d’un 56,4% per millorar la formació i els serveis públics d’ocupació, Espanya només ha invertit un 32%.

La manca de professionals de l’orientació a les oficines de treball per fer front a la crisi és evident. Des de la UGT de Catalunya lamentem la manca d’esforç per part del SOC en incrementar el nombre de professionals de l’orientació amb recursos popis. A Catalunya, només existeix 1 orientador per cada 3.300 persones en situació d’atur, una xifra totalment insuficient per orientar amb qualitat les persones aturades del nostre país.

{mxc}