A partir de mitjanit, vaga de 24 hores a totes les emissores de Prisa Ràdio

El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, assistirà a la concentració convocada a les 11h davant de Ràdio Barcelona

Els treballadors i les treballadores de les emissores de Prisa Ràdio d’arreu de l’Estat aniran demà a la vaga per rebutjar l’anunci fet per la direcció del grup d’acomiadar un mínim de 200 treballadors més, decisió que incompleix l’acord signat per ambdues parts per al passat ERO, on es garantia que no es farien més acomiadaments col•lectius durant un període de 18 mesos, és a dir, fins al mes d’abril de 2013.

El Comitè s’ha mostrat obert a negociar totes aquelles propostes que evitin els acomiadaments, però la direcció se n’ha desdit de la proposta inicial i es nega ara a garantir uns mínims que permetin arribar a un acord. Tanmateix, la direcció del grup ha amenaçat de presentar l’ERO si els treballadors i les treballadores fan vaga demà.

De moment, el Comitè ja ha interposat una demanda davant l’Audiència Nacional per l’incompliment dels acords del conveni col•lectiu vigent, relatius a increments salarials de 2011 i 2012. El Comitè considera que no es pot acceptar aquesta brutal aplicació de la reforma laboral, amb acomiadaments i rebaixa salarial -un 10% de mitjana- dels que menys culpa tenen de la situació financera del grup, mentre els directius cobren sous escandalosos.

En l’assemblea de treballadors i treballadores celebrada avui a primera hora de la tarda s’ha aprovat per unanimitat seguir endavant amb la vaga, que s’iniciarà avui a la mitjanit, i es veuran afectats tots els serveis de les emissores del grup Prisa Ràdio, com és el cas de Ràdio Barcelona – Cadena Ser.

Tanmateix, l’assemblea de treballadors de Ràdio Barcelona ha aprovat també fer una concentració demà a les 11 hores, davant de la mateixa seu de l’emissora, per fer visible la seva protesta.

El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, assistirà a la concentració dels treballadors i les treballadores de Ràdio Barcelona.

Concentració treballadors Ràdio Barcelona

DIA: divendres, 29 de juny.
HORA: 11 hores.
LLOC: davant emissora Ràdio Barcelona. Casp, 6. Barcelona.