Abandonem la taula de negociació del Conveni d’Òptiques de Barcelona davant la proposta irrisòria de la patronal, que incompleix l’AIC i l’AENC

Font: pixabay

La FeSMC-UGT de Catalunya va abandonar ahir, 10 de juny, la taula negociadora del conveni col·lectiu d’òptiques de Barcelona per mostrar el seu rebuig a la proposta econòmica presentada per la patronal pe al 2020, un increment de l’1,5% de revesió salarial amb un màxim del 2%.

Des del nostre sindicat entenem que aquesta proposta incompleix l’Acord Interprofessional de Catalunya (AIC) -signat per la UGT, CCOO, Foment, Pimec i Fepyme- i l’Acord per a l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva (AENC) -signat per UGT, CCOO, CEOE i Cepyme-, que estableixen uns increments a l’entorn del 2%, més un variable de l’1%, per als anys 2019, 2020 i 2021. Com a signants d’ambdós acords exigim el compliment que a la patronal -part d’una de les organitzacions empresarials signants- que els compleixi.

Des de la FeSMC-UGT de Catalunya apostem per la negociació, però amb uns límits que la patronal del sector ha depassat en voler imposar una proposta econòmica irrisòria per al 2020, al·legant que és beneficiosa per als treballadors i dolenta per a les empreses, que han de fer un esforç considerable per assumir aquest increment. Ho considerem un insult al conjunt de treballadors i treballadores del sector de les òptiques de la província de Barcelona, unes 3.000 persones.

La patronal també s’ha negat a negociar qualsevol altra millora social o de condicions de treball (llicències retribuïdes, reducció de jornada, formació, etc…) i ha tingut el desvergonyiment de discutir la incorporació de qüestions tan importants com les relacionades amb els plans d’igualtat, la violència de gènere o la maternitat. Fins i tot s’han negat a parlar de tema del registre horari, que com recordem fa dos mesos que és obligatori per llei.

Des del nostre sindicat seguirem defensant la recuperació recuperació salarial després d’anys de pèrdua de poder adquisitiu i valorarem quines són les millors accions per seguir defensant un conveni digne pel conjunt dels treballadors i les treballadores del sector d’òptiques de la província de Barcelona.