Acció informativa del sindicalisme català i francès per als treballadors transfronterers

treballador-construccioEl treball transfronterer a l’Eurodistricte es desenvolupa des de fa molts anys en un entorn de precarietat. Aquest entorn encara s’ha agreujat més amb l’impacte de la crisi. Les condicions dels treballadors i treballadores transfronterers i desplaçats sovint no estan a l’alçada de les dels treballadors locals.

L’atur a una banda de la frontera és aprofitat per fer pressió sobre les condicions laborals i sobre els convenis a l’altra banda. Aquesta situació comporta una tensió creixent que precisa de garanties perquè els i les treballadors i les treballadores transfronterers no es converteixin en actors d’una competència a la baixa al territori proper a la frontera. Per això han de poder conèixer els seus drets i gaudir de l’orientació i l’assessorament que comporta la seva especial situació.

Des de fa més de vint anys el Consell Sindical Interregional Pirimed (CSIR), que organitza les principals organitzacions sindicals a banda i banda de la frontera, ha mostrat el seu compromís amb els treballadors i les treballadores mòbils. Ja fos des d’iniciatives pròpies o en el marc de la xarxa europea EURES, s’ha recolzat la informació i el seguiment de l’ocupació transfronterera per tal de garantir la seva qualitat.

En aquest marc, demà dimarts, 16 de juliol, a partir de les 11 hores, es realitzarà una acció informativa (distribució de tríptics) al Pertús, Roses i Figueres per informar als treballadors i treballadores dels seus drets. Aquesta acció s’estendrà a una campanya de sensibilització dels principals actors que són presents a la frontera. A les 13 hores s’oferirà una roda de premsa sobre aquesta acció i sobre la situació actual del treball transfronterer a la sala d’actes del Museu de la Joguina a Figueres.

Tríptic informatiu per a treballadors transfronterers (pdf).