Acció simbòlica de la campanya “Pobresa Zero” amb motiu del dia internacional per a l’eradicació de la pobresa

pobresa-zeroMés de 4.200 entitats convoquen a posar la primera pedra d’un nou sistema fiscal, a les 12h, davant d’Hisenda

Demà divendres, 17 d’octubre, Dia internacional per a l’eradicació de la pobresa, la plataforma unitària Pobresa Zero -que agrupa més de 4.200 entitats socials, de pau, drets humans i cooperació de Catalunya, així com sindicats, col·legis professionals i altres organitzacions- vol denunciar l’origen del progressiu empobriment de la societat i de les profundes i creixents desigualtats que patim: un sistema fiscal que no redistribueix la riquesa i que no és capaç de sostenir el model d’Estat del Benestar que necessitem per garantir els serveis públics, els drets socials i la igualtat d’oportunitats.

Amb el lema ‘Una fiscalitat injusta ens empobreix’, la plataforma convoca demà a les 12 hores davant l’edifici central d’Hisenda a Barcelona, a la Plaça del Dr. Letamendi 13-23. Les entitats convocants faran públic el Manifest Pobresa Zero 2014 i fixaran de manera simbòlica les bases d’un nou sistema fiscal just. A més, informaran dels resultats de les reunions mantingudes amb els grups parlamentaris catalans i el Departament d’Economia de la Generalitat.

Llegiran el Manifest Pobresa Zero 2014 Xavi Casanovas, portaveu de la Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària; Míriam Acebillo, presidenta de Lafede.cat; Núria Carrera, degana del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya, i Teresa Crespo, presidenta d’Entitats Catalanes d’Acció Social.

La Campanya Pobresa Zero neix l’any 2010 i actualment agrupa més de 4.200 organitzacions de l’àmbit de l’acció social a Catalunya, la promoció de pau, la defensa dels drets humans i la cooperació per al desenvolupament, així com col·legis professionals, els principals sindicats i altres organitzacions.

Entitats promotores:

• Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya
  • Col·legi de Pedagogs de Catalunya
  • Coordinadora d’ONG Solidàries de les comarques gironines i l’Alt Maresme (83 entitats)
  • Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global (116 entitats)
  • Taula d’Entitats del Tercer Sector Social (32 federacions que agrupen més de 4.000 entitats)

Entitats participants:

• Banc de Recursos
  • CCD Universitat Politècnica de Catalunya
  • CCOO Catalunya
  • Cristianisme i Justícia
  • ECAS – Entitats Catalanes d’Acció Social