Aconseguim la municipalització dels serveis de zona blava i grua de Mataró

Imatge: PUMSA

Suposarà un millor servei a la ciutadania, unes millors condicions laborals per a la plantilla i una gestió més eficient dels recursos municipals

Des del dia 1 de gener és efectiva la municipalització dels serveis de zona blava i de grua de Mataró, una demanda de la UGT de Catalunya que hem estat prop de dos anys reivindicant i negociant amb l’Ajuntament de la ciutat.

Ara, aquests dos serveis estan gestionats directament per l’empresa municipal PUMSA, que ha subrogat els 24 treballadors i treballadores de la zona blava i els 12 de la grua, que abans eren plantilla de l’empresa Estacionamientos y Servicios (Eysa).

Des del nostre sindicat hem lluitat i treballat per aconseguir aquesta fita perquè sempre hem entès que els dos serveis eren municipables per tal d’aconseguir un millor servei a la ciutadania, unes millors condicions laborals per a la plantilla i una gestió més eficient dels recursos municipals.

Pel que fa als treballadors i les treballadores, amb la subrogació no han perdut cap dels seus drets anteriors (com, per exemple, l’antiguitat) i ara començaran a negociar el nou conveni de PUMSA, que suposarà una millora de les seves condicions laborals respecte al conveni col·lectiu català d’aparcaments, estacionaments regulats de superfície, garatges, serveis de rentat i greixatge de vehicles.