Acord a Almirall, que redueix els afectats per l’ERO de 250 a un màxim de 180 treballadors

almirallEl text, ratificat per la plantilla, inclou indemnitzacions específiques per als majors de 55 anys i indemnitzacions per a la resta per sobre dels màxims fixats per llei

La direcció del grup farmacèutic Almirall i els sindicats han signat aquest matí un acord per al procediment d’acomiadament col·lectiu i modificació substancial de les condicions de treball iniciat el passat 20 de desembre per la multinacional catalana.

El text, que ha estat ratificat per majoria als centres de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i la xarxa comercial, suposa una significativa reducció del nombre de treballadors afectats inicialment (de 250 a un màxim de 180), indemnitzacions específiques per als majors de 55 anys i indemnitzacions per a la resta per sobre dels màxims fixats per llei.

De la xifra màxima de 180 acomiadaments acordada, fins a 54 (el 30% del total) correspondrien a adscripcions voluntàries que hauran de respectar un criteri de proporcionalitat en relació a l’afectació sobre els diferents col·lectius de treballadors de integren la plantilla d’Almirall. A més, 30 treballadors dels inclosos a la llista d’acomiadats tindran la possibilitat de mantenir el seu lloc de treball si accepten una modificació substancial de les actuals condicions de treball, que inclou una reducció salarial del 23,5% tant en la retribució fixa com variable. Els treballadors que s’acollin a aquesta possibilitat rebran una indemnització lineal de 7.000 euros bruts.

El preacord contempla també mesures indemnitzatòries específiques per al col·lectiu de treballadors i treballadores majors de 55 anys que es vegin afectats, donades les especials dificultats de reinserció al mercat laboral. Així, rebran una indemnització amb els màxims que estableix la llei més una indemnització complementària. El topall indemnitzatori serà més gran per als afectats de 55 anys i s’anirà reduint a mesura que l’edat s’aproximi a la jubilació, de manera que es garanteixin uns ingressos que, de mitjana, correspondran al 80% de la seva retribució neta fins al moment d’accedir a la jubilació.

En el cas dels treballadors que no arriben als 55 anys d’edat, la indemnització serà de 45 dies per any treballat anterior al 12 de febrer de 2012, i de 33 dies per al període posterior, a més d’una compensació addicional de 13.000 euros bruts. En qualsevol cas, la indemnització no superarà els 720 dies de salari ni se situarà per sota dels 20.000 euros.

Tot i que lamenten un procés que suposa acomiadaments en una empresa amb excel·lent salut financera i pressupostària i bones perspectives de beneficis per al 2014, els sindicats valorem positivament els termes de l’acord, que minimitza notablement l’afectació dels plantejaments inicials de la multinacional. També volem posar en valor la resposta unitària i solidària de la plantilla i els seus representants, que ha fet possible la reducció dels acomiadaments i unes indemnitzacions dignes.