Acord a Conduent per millorar les indemnitzacions

Després de dues jornades de vaga i de diverses mobilitzacions dels treballadors de Conduent (Barberà del Vallès), la UGT i la direcció de la multinacional han arribat a un acord ratificat pel 75% de la plantilla.

L’acord estableix que la majoria dels treballadors i treballadores, el 91%, rebran indemnitzacions d’un import superior a un acomiadament improcedent.

L’acord preveu que els treballadors que havien entrat a l’empresa abans del febrer de 2012 cobrin indemnitzacions de 45 dies per any treballat amb un topall de 18 mensualitats, i els que van entrar després de la data esmentada percebran 33 dies per any treballat. La proposta econòmica inicial de l’empresa oscil·lava entre els 21 i els 25 dies per any treballat i condicionada a determinades circumstàncies.

La UGT valora positivament l’acord i tot l’esforç que ha fet la plantilla durant els dies de vaga i mobilitzacions, que ha permès millorar les condicions econòmiques de sortida de l’empresa.

Els gairebé 220 treballadors de Conduent van ser inclosos en un ERO arran de la decisió del grup de traslladar la seva seu a Polònia o a Alemanya. L’1 i 2 de març van fer una vaga que va ser seguida per la pràctica totalitat de la plantilla.