Acord al sector de la seguretat privada perquè les empreses retirin ERO i desvinculacions del conveni

prosegurDivendres, els sindicats UGT i USO i les patronals de la seguretat privada APROSER, FES i UAS van arribar a un acord a Madrid a proposta dels mediadors del SIMA per posar fi al conflicte al sector arran de les desvinculacions del conveni que havien iniciat la majoria de les empreses i de la presentació, a més, algunes com Prosegur, d’expedients de regulació d’ocupació.

Per tant, s’han desconvocat totes les mobilitzacions previstes, com és el cas de la concentració de la plantilla de Prosegur dilluns a les 9h davant les oficines de l’Hospitalet de Llobregat.

L’acord de la mediació inclou els següents punts:

• Aplicació de les taules salarials i altres conceptes econòmics del 2013 per a l’any 2014. Les empreses assumeixen el cost de la cotització del plus de transports.
  • Tancament immediat de les meses obertes per ERO, convenis d’empresa o inaplicació del conveni col·lectiu. Paralització immediata d’aquests processos i retirada dels que estiguin ja signats.
  • Instar les empreses que han subscrit convenis col·lectius a què retornin al conveni col·lectiu estatal del sector durant la vigència d’aquest.
  • Prendre mesures a cada patronal per tal que les empreses no iniciïn processos d’inaplicació o bé convenis d’empresa per sota dels costos del conveni sectorial.