Acord als tres ERO presentats a COMSA-EMTE

treballador-construccioAquesta matinada, després de nombroses reunions de les tres comissions negociadores, s’ha arribat a un principi d’acord per als tres ERO d’extinció presentats per COMSA-EMTE en les divisions de Sistemes, Mechanicals i SLU (instal•lacions) a tot l’Estat. Durant el matí, el preacord ha estat ratificat per àmplia majoria a les assemblees celebrades amb els treballadors i les treballadores de tres divisions.

D’aquesta manera, queda desconvocada la vaga prevista per al dilluns, 13 de maig.

L’acord contempla reduir en un 15% els acomiadaments plantejats inicialment (de 321 a 273) i un període de set dies perquè es presentin voluntaris per a les baixes. Les rescissions no podran afectar dos membres del mateix nucli familiar ni aquells treballadors amb fills o filles amb discapacitat física o psíquica.

Les extincions tenen dos possibilitats d’indemnització a escollir pel treballador: 26 dies per any treballat amb un topall de 14 mensualitats cobrada al moment de l’acomiadament ó 28 dies amb un topall de 15 mensualitats a cobrar en 11 pagaments proporcionals (mensuals) amb un primer termini a cobrir en la data d’acomiadament.