Acord per a l’ERO de l’empresa de prevenció Laborsalus Salud Laboral

accidentalidad-laboralLa direcció de l’empresa de prevenció Laborsalus Salud Laboral i la representació sindical de la plantilla –assessorats per la Federació de Serveis de la UGT de Catalunya- han arribat a un acord per a l’ERO presentat el passat 16 de novembre.

La proposta inicial de l’empresa era de 19 acomiadaments amb una indemnització de 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mensualitats; Una reducció de jornada i salari del 20% a través d’un ERTO per a tota la plantilla, i una reducció salarial del 20% mitjançant l’aplicació de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors (modificació substancial de les condicions de treball) a tota la plantilla.

Després del procés de negociació, s’ha arribat al següent acord, que millora notablement la proposta empresarial:

• El nombre d’afectats per l’ERO serà de 16 persones, de les quals 10 seran baixes voluntàries incentivades, amb una indemnització de 28 dies per any treballat i un màxim de 12 mensualitats amb un topall de 30.000 euros.
  • L’ERTO s’ha aconseguit reduir al 10% i s’exclouen els salaris que no superin els 15.600 euros bruts anuals.
  • La reducció salarial per aplicació de l’article 41 de l’ET es manté en el 20%, però queden exclosos els salaris que no superin els 15.600 euros bruts anuals. També s’han aconseguit 4 dies d’assumptes propis per gaudir durant l’any 2014. Igualment, s’ha acordat un augment salarial del 3% -a banda del que es pugui acordar per conveni col·lectiu del sector- per als anys 2015, 2016, 2017 i 2018.
  • També s’ha acordat la creació d’una Comissió de Seguiment durant la vigència de l’ERO, amb els criteris de permanència, el Pla Social i compromís de diàleg social.

L’acord s’ha debatut i aprovat en les diferents assemblees celebrades als centres de treball.