Acte reivindicatiu Jornada Mundial pel Treball Digne

7-oct-jornada-mundial-por-el-trabajo-decenteEls sindicats demanarem a l’Ajuntament de Barcelona que li canviï el nom a la plaça d’Antonio López, personatge associat al tràfic de persones

Com cada 7 d’octubre la Confederació Sindical Internacional (CSI) convoca la Jornada Mundial pel Treball Digne (JMTD) per commemorar aquest dia. Durant aquest dimecres els sindicats d’arreu del món organitzem una jornada de mobilitzacions i accions per exigir un treball digne on els drets dels treballadors i treballadores estiguin garantits.

Tradicionalment, la UGT de Catalunya, CCOO i la USOC organitzem un acte reivindicatiu per tal de commemorar aquest jornada, sota el paraigües de laConfederació Europea de Sindicats, de la qual formem part tots tres sindicats.

Enguany hem convocat una concentració a la plaça d’Antonio López, on els sindicats demanarem a l’Ajuntament de Barcelona el canvi de nom de la plaça,  ja que aquest personatge està associat al tràfic de persones. Li proposem que desestimi l’actual nomenclatura i la canviï pel nom de “Rana Plaza“, edifici situat  al districte Savar de Daca, capital de Bangladesh, on l’abril de 2013 van morir més de 1.100  treballadors i treballadores del sector tèxtil en condicions de gran precarietat.

L’acte, en el qual es llegirà el manifest del Dia Mundial del Treball Digne, serà a les 12 hores i intervindran el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez; el secretari general de CCOO, Joan Carles Gallego; i el secretari d’Acció Sindical de la USOC, Llorenç Villaplana.

Acte Jornada Mundial del Treball Digne

DIA: dimecres 7 d’octubre.

HORA: 12 hores.

LLOC: plaça d’Antonio López (davant Correus Via Laietana). Barcelona.