S’obre la inscripció per obtenir els certificats de coneixements de català

El 14 de febrer es va obrir la inscripció per participar a les proves per obtenir els certificats de llengua catalana que convoca anualment la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura. Es poden presentar sol·licituds fins al 5 de març de 2014. S’hi poden presentar totes les persones que tinguin 16 anys o més en la data de la prova.

Tota la informació sobre la convocatòria: requisits, calendari d’inscripcions, estructura i descripció de les proves, etc., es pot consultar a www.gencat.cat/llengua/certificats.

Els certificats que es convoquen són els següents:

Certificat de nivell bàsic de català (A2)

Certificat de nivell elemental de català (B1)

Certificat de nivell intermedi de català (B2)

Certificat de nivell suficiència de català (C1)

Certificat de nivell superior de català (C2)

L’escola d’adults Maria Rúbies ofereix suport per a la preparació dels exàmens per obtenir alguns certificats.

Les sol·licituds d’inscripció s’han de presentar per mitjà de l’Oficina Virtual de Tràmits o bé presencialment a través de les oficines. La llista provisional d’admesos i exclosos es publicarà el 17 de març.

En aquest enllaç podeu consultar exemples de les diverses proves.

Els certificats de català acrediten els coneixements i les competències lingüístiques, tenen un caràcter oficial, reconeixement internacional i validesa indefinida. Són títols valorats tant en l’àmbit acadèmic com en el laboral (a les administracions, les empreses i les institucions) i s’elaboren i es gestionen d’acord amb els criteris de l’Associació Europea d’Avaluadors de Llengua (ALTE), fet que assegura la qualitat i fiabilitat de tot el procés.

Els certificats de català juntament amb els cursos que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística, que abasten tots els nivells, i els que convoquen altres entitats i institucions són instruments clau per estendre i acreditar el coneixement de la llengua a la població adulta de Catalunya.

Enllaços d’interès:

Convocatòria al DOGC

Certificats al web Llengua catalana

2 comentaris a “S’obre la inscripció per obtenir els certificats de coneixements de català

1. Jo vaig aprovar el C1 l’any 1993 a través del Consell de Normalització Lingüística de l’ajuntament de El Prat de Llobregat.

2. Pingback: Inscripció per obtenir els certificats de coneixements de català « PÚBLICA.CAT