Activitats de la plataforma Somescola.cat en el Dia Europeu de les Llengües

aula-amplio2

La UGT de Catalunya forma part de la plataforma Somescola.cat, que s’ha constituït per defensar el model d’escola en català. El dilluns 26 de setembre, amb motiu del Dia Europeu de les Llengües, Somescola.cat organitza una sèrie d’activitats en favor de les llengües i del model d’escola en català.

El Dia Europeu de les Llengües comptarà amb accions a les escoles i amb un acte acadèmic de relleu a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona. L’acció a les escoles es presenta sota el títol “La paraula en català que més estimo”. Estan cridats a participar-hi els alumnes, professors i famílies per tal que destaquin la seva paraula preferida en català. Poden fer-la arribar en el format que vulguin (a través d’un dibuix, un mural, una fotografia, un audiovisual…) a info@somescola.cat. Les aportacions es penjaran al web de Somescola.cat per tal de mostrar el suport dels participants als 30 anys del model d’escola catalana.

En l’àmbit acadèmic, tindrà lloc a la UB la taula rodona ‘Per un país de tots, l’escola en català’, a les 19 hores. En la taula, integrada per professionals i experts del món educatiu, es parlarà del paper de la llengua en l’escola catalana. En la conversa hi intervindran Joaquim Arenas, pedagog; Montserrat Cortés, professora de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona; Ignasi Vila, professor de la Universitat de Girona, i Montserrat Company, mestra. Eugènia de Pagès, catedràtica d’Història i escriptora, moderarà les intervencions.

Us animem a participar en aquests actes de reivindicació del model lingüístic de l’escola catalana.