Adeslas, Asisa i DKV deneguen la prestació de serveis bàsics als empleats públics

aulaLa suspensió d’alguns serveis amb el MUFACE atura de processos de rehabilitació, tractaments oncològics i l’atenció a maternitats imminents

La FETE-UGT de Catalunya denuncia el nou abast de les retallades que afecten el personal funcionari al nostre país. En els darrers dies, el nostre sindicat ha rebut multitud de queixes de treballadors i treballadores de l’ensenyament als quals les mútues els estan denegant la prestació d’alguns serveis bàsics.

A mitjans de desembre, el MUFACE (Mutualidad General de Funcionarios Civiles del Estado) va signar un nou conveni per a l’any 2015 amb Asisa, Adeslas i DKV amb un increment de la prima d’un 0,9%. Aquest increment mínim, sumat a l’increment de l’IVA sanitari, suposa una congelació de la prima, per la qual cosa alguns associats han decidit suspendre el concert en especialitats com oncologia, radioteràpia, cardiologia, neurologia i digestiu.

Aquesta suspensió ha provocat una reducció dràstica del quadre mèdic que fins ara tenien aquests treballadors i treballadores a la seva disposició; sobretot, i en el cas de Catalunya, els del Grup Quirón. Això implica que treballadors i treballadores que seguien processos de rehabilitació, tractaments oncològics i atenció a maternitats imminents en aquestes clíniques i hospitals, es troben que, de sobte, els deneguen el servei.

La FETE-UGT de Catalunya troba inadminissible que es deneguin serveis bàsics del catàleg i, a més, que deixin a mitges tractaments dels quals, com en el cas d’oncologia, en depèn la vida d’aquests treballadors.

Per aquesta raó, el nostre sindicat ja ha sol·licitat al MUFACE una reunió urgent per donar sortida a aquesta situació, alhora que els nostres Serveis Jurídics estudien quines mesures emprendre a partir d’ara per exigir al MUFACE que retiri el concert a aquelles mútues que no garanteixin el catàleg de serveis del qual han gaudit els treballadors i les treballadores fins ara.