AENA continua lucrant-se dels treballador s de l’aeroport del Prat mantenint la pujada de preus de l’aparcament

elpratL’aparcament de l’aeroport de Barcelona és el més car de tot l’Estat i a Barajas no s’ha aplicat la pujada de tarifes

Els treballadors de l’aeroport del Prat es van tornar a concentrar ahir a la T1 contra l’increment de les tarifes de l’aparcament i el canvi del sistema de cobrament aplicat per AENA, que pot suposar fins a un augment del 50% del preu de l’abonament. Després de la mobilització, els representants de la UGT de Catalunya i de CCOO es van reunir amb la direcció d’AENA per exigir les dades econòmiques d’explotació de l’aparcament dels treballadors, així com la paralització immediata del nou sistema i l’obertura d’un procés de negociació per trobar solucions que facin front a les despeses de manteniment sense perjudici dels treballadors usuaris.

Tanmateix, a la reunió AENA va rebutjar qualsevol negociació, no va ser capaç de justificar ni argumentar els canvis i va expressar que no considera que tingui cap obligació de procurar mitjans de mobilitat o aparcament a la resta de treballadors aeroportuaris que no es troben sota el seu conveni col·lectiu.

La pujada –que no afecta la plantilla directa d’AENA però sí a la resta dels treballadors de l’aeroport de Barcelona, uns 14.000- està provocada principalment perquè l’abonament passa a tenir caducitat temporal d’un mes, mentre que abans era de 30 entrades sense termini d’utilització. El canvi perjudica molts treballadors que són eventuals o treballen en diferents torns i, per tant, no van a l’aeroport cada dia. A més, molts treballadors no tenen cap més opció que el vehicle privat per accedir al Prat, ja que s’incorporen al seu lloc de treball o marxen a casa quan ja no funciona el transport públic.

Els sindicats considerem absolutament abusives i injustes tant les noves tarifes com el nou sistema de pagament, i entenem que l’únic objectiu d’AENA és recaptatori. És a dir, que l’empresa pública s’està lucrant d’uns treballadors i treballadores que es veuen obligats a accedir al seu centre de treball en cotxe i a estacionar en l’aparcament de l’aeroport. Per això, les mobilitzacions s’incrementaran, en correspondència amb l’actitud i la resposta d’AENA, fins que el problema se solucioni.

A més, AENA està discriminant clarament els treballadors i les treballadores de l’aeroport de Barcelona en relació amb la resta de l’Estat. El preu dels aparcaments dels aeroports espanyols oscil·la dels 18 euros fins als 37 euros de Barcelona, el més cara de tot la xarxa. Curiosament a l’aeroport de Barajas no s’ha aplicat encara l’augment tarifari i el canvi de sistema.

Comments are closed.