Aena i els sindicats estan negociant obrir l’aeroport de Girona les 24 hores del dia tot l’any

(El Punt)

Aena i els sindicats UGT i CCOO de l'aeroport de Girona han iniciat les negociacions per poder tenir obert l'aeroport les 24 hores durant els 365 dies de l'any; una de les reivindicacions d'aquests darrers anys dels sindicats. Una petició provocada, segons van dir ahir representants de la UGT«per la creixent activitat que generen els nou o deu avions que aterren cada nit a l'aeroport de Girona».

De moment, les negociacions van encaminades a modificar l'horari de la plantilla d'Aena els cinc mesos de la temporada d'hivern –a l'estiu, l'aeroport és obert tot el dia–. Els sindicats, a més, demanen una ampliació de la plantilla «d'entre un 20 i un 30%», ja que actualment és d'unes 130 persones. L'ampliació de l'horari representarà una millora substancial de les operacions, a més de «facilitar altres operacions, la captació de nous vols i una millora dels serveis adreçats als usuaris i clients en general».

D'altra banda, ahir el sindicat Unión Sindical Obrera (USO) va emetre un comunicat criticant «l'estat lamentable de brutícia en què es troba habitualment l'aeroport de Girona». «Dilluns, per exemple», diu el sindicat en un comunicat, «es va arribar a un extrem intolerable i vergonyós» a llocs com ara «les sales d'arribada, els lavabos de la planta baixa, les zones de facturació; a més, els vidres de la façana eren bruts i hi havia mosques i vomitades al costat de les papereres, els cendrers de la façana eren a terra». El sindicat també es queixa que a la planta baixa només hi ha un lavabo, «insuficient per als passatgers que hi ha a l'aeroport». Totes aquestes mancances són corroborades per UGT.

USO també es queixa que a Girona no hi ha els bombers que s'exigeixen per rebre avions grans.

{moscomment}