Uneix-te i guanya

Perquè som representatius

• Perquè amb 174.000 afiliats i afiliades som una de les organitzacions socials més representatives i importants de Catalunya. Cap altra entitat té la nostra base social. Molts treballadors i treballadores ja han fet el pas!
  • Perquè tenim representació a més de 10.800 empreses, amb gairebé 25.000 delegats i delegades escollits directament pels treballadors i les treballadores del nostre país.
  • Perquè la nostra organització és àmplia i democràtica. A les eleccions sindicals a les empreses, els dos sindicats majoritaris a Catalunya sumem més de 693.000 vots dels treballadors i les treballadores. El partit del Govern va obtenir en les darreres eleccions al Parlament de Catalunya 1.198.010 vots, i el principal partit de l’oposició, 570.361. A les eleccions sindicals participen més del 70% dels treballadors assalariats. La participació a les darreres eleccions al Parlament de Catalunya no va arribar al 60%.
  • Perquè aquesta força obliga el Govern i les administracions a reconèixer-nos com un dels principals interlocutors econòmics i socials.

Perquè som claus en la defensa dels teus drets

• Perquè la reforma laboral dóna tot el poder a l’empresari i et deixa absolutament desprotegit. Per poder-te defensar, necessitaràs un sindicat fort, compromès i mobilitzat.
  • Perquè els sindicats encapçalem la resistència davant l’onada neoliberal que recorre Europa. No podem deixar que acabin amb els drets, els serveis públics i l’Estat del Benestar, que hem aconseguit després de molts anys de lluita.
  • Perquè tenim els millors advocats laboralistes al teu servei, que l’any passat van tramitar 4.290 expedients. El preu dels serveis jurídics és reduït si estàs afiliat o afiliada.
  • Perquè ara no pots ni resignar-te ni lluitar sol. La unió fa la força i hem de reaccionar.
  • Perquè ara més que mai hem de ser forts en la negociació col·lectiva. En el darrer any, vam estar presents a la negociació de 833 convenis a Catalunya, que afecten més d’1,7 milions de treballadors i treballadores.
  • Perquè en els temps que vivim, d’atac constant als drets laborals i socials de la ciutadania, hem de ser encara més forts per poder plantar cara. Necessites unir-te per defensar millor els teus drets. Necessitem que t’uneixis per defensar millor els drets de tothom.

Perquè accediràs a serveis informació claus

• Facilitem als nostres afiliats i afiliades setmanalment tota la informació sobre les accions i campanyes que realitza el sindicat, les mobilitzacions generals i dels diferents sectors, les principals notícies de l’actualitat política i econòmica que ens afecten. Perquè la informació és necessària per saber, per defensar-se, per actuar.
  • Setmanalment editem el butlletí Les Notícies digital, i mensualment Les Notícies del delegat. També informem a través del web www.ugt.cat, de les xarxes socials i del nostre canal audiovisual per internet, Canal UGT (www.canalugt.tv).
  • Perquè podràs gaudir de millores per al teu poder adquisitiu en diferents serveis i oci. És la força que ens dóna ser molts i moltes.
  • Perquè creiem que la formació és una oportunitat per als treballadors i les treballadores. Per això oferim formació ocupacional, continuada i sindical a través del nostre Institut per al Desenvolupament de la Formació i l’Ocupació (IDFO).
  • Perquè tindràs l’oportunitat d’accedir a un habitatge a preu assequible, participant en la nostra cooperativa d’habitatge social.
  • Perquè t’oferim tota la informació del sindicat a través del X@T – Xarxa d’Atenció al Treballador, un servei d’atenció centralitzat per resoldre al moment els teus dubtes (902 10 00 58 / xat@catalunya.ugt.org).

Perquè treballem per a tots els col·lectius

• Si ets treballador o treballadora per compte propi, la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC – UGT de Catalunya) és la teva organització. Perquè els autònoms també són treballadors i la UGT de Catalunya es preocupa pels seus interessos. La CTAC és la primera organització d’autònoms de Catalunya, amb 33.000 afiliats i afiliades.
  • Si ets nouvingut o nouvinguda, l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT de Catalunya) és el teu referent. Perquè disposem d’una organització especialitzada en atenció i assessorament a les persones immigrades tant en aspectes laborals com legals o socials. El 2011, l’AMIC va atendre més de 37.400 consultes.
  • Si tens fins a 32 anys, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya és el teu espai d’informació i de participació dins el sindicat. Perquè una de les principals víctimes d’aquesta crisi és la gent jove. A casa nostra, gairebé la meitat dels i les joves no té feina i la precarietat laboral d’aquest col·lectiu no fa més que augmentar. L’Avalot és el primer sindicat juvenil del país, amb més de 62.000 afiliats i afiliades, un 35,9% de la gent afiliada a la UGT de Catalunya.
  • Si ets dona, la UGT de Catalunya és el teu sindicat. La participació de les dones a la nostra organització creix any rere any, fins arribar actualment a les 58.976 afiliades, un 33,98% del total. El nostre sindicat disposa d’un Servei d’Informació, Assessorament i Mediació per a la Dona (SIAM), sobre desigualtats de gènere en l’àmbit laboral i familiar.