Alstom anuncia l’acomiadament del 50% de la plantilla i UGT i CCOO convoquen vaga indefinida

ugt-chinos
Un expedient innecessari, i que aboca a la indústria ferroviària a la desaparició de Catalunya
El nostre sindicat és contrari a l’expedient, perquè considera que no és necessari, doncs amb l’ERO en vigor es pot salvar el forat en la carrega de treball que l’empresa pateix actualment. Aquest expedient, de 2 anys –amb data de finalització el setembre de 2012- preveu fins a un 70% de reducció de la jornada, per tant la falta de càrrega de treball no suposaria un problema.

La UGT de Catalunya entén que la rescissió de 390 llocs de treball no és necessària, ja que amb mesures no traumàtiques es podria fer front a la situació actual. A més, creu que enlloc de fer una rescissió de contractes per a assegurar un futur a l’empresa, el que caldria és veure quina empresa es vol en el futur, quin tipus de productes es fabricaran, i un cop definit aquest escenari, començar a parlar de la plantilla necessària per a dur a treme el projecte d’empresa. Un projecte que requerirà, amb tota seguretat, una plantilla com l’actual, molt lluny de la que pretén l’empresa.

La UGT i CCOO han convocat una vaga indefinida contra aquest nou expedient, que consideren del tot innecessari i que a curt termini comportaria la pràctica desaparició de la indústria ferroviària a Catalunya.