Álvarez demana a la ciutadania que no carregui contra els treballadors d’Aena, sinó contra el govern

(ACN)

aeroport-girona

El secretari general de la UGT recorda que la convocatòria de vaga és ‘una mesura de pressió’ que el govern pot evitar si negocia

Sant Joan Despí (ACN).- El secretari general de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, ha demanat aquest matí als ciutadans que ‘no carreguin contra els treballadors d’Aena’ per la vaga de 22 dies que han convocat en contra de la privatització d’aeroports i per defensar les seves condicions laborals. ‘Que mirin cap al govern, pressionin al govern, que és qui ha de donar una resposta’, ha afegit el sindicalista, que també ha subratllat les diferències d’aquesta convocatòria amb una ‘vaga salvatge’ i amb el conflicte dels controladors. ‘Estem parlant d’exercir un dret a vaga que tenen tots els treballadors’, ha dit Álvarez, que ha afegit que han triat les dates de vacances com a ‘mesura de pressió’ perquè el govern negociï.

‘Demano a la gent que no carregui contra els treballadors d’Aena; que pensin que demà pot ser qualsevol altre ciutadà, i que mirin cap al govern, pressionin al govern, que és qui ha de donar una resposta a aquesta situació’, ha reclamat Álvarez aquest matí abans de participar a Sant Joan Despí en una assemblea de delegats del seu sindicat al Baix Llobregat. L’han escoltat en l’acte, doncs, alguns delegats de l’aeroport del Prat, entre d’altres.

I ha recalcat el dret que tenen aquests empleats a fer vaga, tot diferenciant aquest conflicte d’altres que ha viscut la xarxa d’aeroports i de navegació aèria de l’Estat en els últims temps. ‘No estem parlant d’una vaga salvatge, estem parlant d’exercir el dret a vaga que tenim tots els treballadors i treballadores, i també els d’Aena, respectant la legislació vigent, i això no es pot comparar amb qualsevol cap altre moment ni amb qualsevol altra vaga’, ha recalcat. I també ha afegit que ‘no estem parlant d’un conflicte de controladors, sinó d’homes i dones que tenen unes condicions de treball, les volen negociar i les volen acordar’.

‘Les dates escollides són facilíssimes d’entendre: quan pressiones a un govern?’

Precisament per aconseguir que el govern negociï s’han triat 22 dates de vacances per convocar la vaga, ha afegit Álvarez, que ha reconegut que es tracta d’una ‘mesura de pressió’ i que el govern pot evitar la protesta si accedeix a asseure’s a la taula de negociació.

‘El que hem d’entendre és que la convocatòria de vaga que han fet els treballadors d’Aena és per pressionar al govern. Per fer xantatge no, per pressionar sí’, ha insistit Álvarez, que ha indicat: ‘Situar aquestes dates concretes per fer la convocatòria de vaga va en aquesta intenció: que el govern es mogui, té temps, mogui fitxa i finalment es pugui arribar a un acord’. Per això, ha afegit Álvarez, ‘les dates escollides són facilíssimes d’entendre: quan pressiones a un govern? Quan no hi ha ningú als aeroports o quan hi ha molta gent?’

En contra de la privatització

Amb tot, el secretari general de la UGT ha subratllat que ‘no tenim el més mínim interès en pertorbar les vacances de ningú’. ‘La gent que utilitzarà l’avió els dies que està convocada és la nostra gent’, ha afegit.

Per això, Álvarez ha insistit en subratllar que els treballadors d’Aena no només es mobilitzen per garantir les seves condicions laborals, sinó també per defensar l’interès general. ‘La privatització dels aeroports és una errada monumental: estem venent les joies de la corona, ens estem quedant sense res’, ha lamentat Álvarez. ‘Barcelona i Madrid es volen privatitzar per cobrar avui quatre duros i no tenir-ne demà ni un’, ha dit, tot lamentant que, si es privatitzen aquests dos aeroports que aporten beneficis, no hi haurà diners per fer inversions a la xarxa d’infraestructures.

‘Més enllà de la posició que tinguin els treballadors d’Aena, la UGT de Catalunya rebutja plenament el procés de privatització, que no ens porta a res, que ens porta a ser un país cada cop més pobre’, ha conclòs, doncs, Álvarez