Àlvarez i Gallego expliquen en roda de premsa les mobilitzacions previstes davant el bloqueig dels convenis per la patronal

laboral-bnEl 7 de juliol, uns 800.000 treballadors i treballadores catalans es poden quedar sense conveni col·lectiu

Davant el bloqueig de la negociació dels convenis que estan duent a terme les diferents patronals d’un gran nombre de sectors, la UGT i CCOO de Catalunya han iniciat una estratègia conjunta de mobilització i pressió per desbloquejar la negociació col·lectiva a Catalunya.

Demà dimecres, 8 de maig, el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, explicaran en roda de premsa en què consistiran aquestes mobilitzacions, i ho faran després de la reunió que tindrà lloc per la tarda de les direccions d’ambdós sindicats i dels màxims responsables de les diferents federacions sectorials. La roda de premsa està prevista a les 17.30 hores a la sala de premsa de la seu de CCOO de Catalunya. Prèviament, a les 17.15 hores, els mitjans gràfics que ho desitgin podran prendre imatges de la reunió.

El bloqueig de la negociació dels convenis per part dels empresaris pot deixar el proper mes de juliol uns 800.000 treballadors i treballadores sense conveni i només amb l’Estatut dels Treballadors i el Salari Mínim Interprofessional (645,40 euros) com a marc legal de referència, després que la Reforma Laboral del Partit Popular hagi permès que desaparegui la vigència d’un conveni col·lectiu quan aquest caduca o és denunciat. Fins ara quedava prorrogat automàticament fins que es signava el següent conveni i era el que es coneixia com a ultraactivitat. Aquesta situació significa un atac sense precedents als drets laborals dels treballadors i les treballadores d’aquest país.

Roda de premsa: mobilitzacions en defensa dels convenis

DIA: dimecres, 8 de maig de 2013.

HORA:  a les 17.15 hores, “muts”. A les 17.30 hores, roda de premsa.

LLOC: sala de premsa de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana 16, 5a planta, Barcelona).