Amb el suport de la UGT s’arriba a un acord en el conflicte col·lectiu de la fundació Proa

geriatric
El personal de l’empresa expressa la seva satisfacció per haver estat capaços de trobar una sortida pactada a un  conflicte que s’havia inicit fa més de 7 mesos

El passat 29 d’abril es va donar per finalitzat el conflicte col·lectiu entre els  treballadors i treballadores de Fundació Privada Proa i el seu Patronat, representat per l’Ajuntament d’Esplugues.

Després de 7 mesos, finalment s’ha signat un acord al Tribunal Laboral de Catalunya que recull la voluntat d’ambdues parts de buscar una solució dialogada al conflicte. Per una banda l’empresa, amb el suport de l’Ajuntament d’Esplugues,  ha accedit a fer l’esforç d’aplicar l’increment salarial del 1,4% a partir del mes de maig i per una altra els treballadors han renunciat als endarreriments salarials del 2009, i han accedit a canviar els del 2010 per vacances.

Per tot això, els treballadors i treballadores manifesten la satisfacció per la preservació dels seus drets laborals. Tanmateix fan constar que son conscients de les dificultats generades per la crisi i volen participar de forma activa en totes les alternatives que la Fundació proposi per donar viabilitat al centre.

No cal oblidar que un dels col·lectius més vulnerables en temps de crisi és el de la discapacitat. Cal que amb treball i ocupació i la implicació de tothom, continuem avançant en les fites de desenvolupament de l’autonomia personal,  d’inclusió i cohesió social.