Ambulancias Condal planteja retalls en el servei de trasllat de malalts

ambulancia
La disminució d’hores de prestació de servei podria comportar considerables endarreriments en el servei regular de transport de malalts

L’empresa de transport sanitari Ambulancias Condal, que dóna servei de transport d’urgències als hospitals de tota la comarca del Baix Llobregat i la Ciutat Sanitària de Bellvitge i s’encarrega dels serveis regulars de transport de malalts, ha comunicat al Comitè d’Empresa la seva intenció de retallar les hores de prestació de servei regular en el trasllat de malalts.

La Secció Sindical de la UGT al Comitè d’Empresa s’oposa frontalment a aquesta mesura, que sembla preparar-se per l’escenari de retallades anunciades a Salut. Denunciem que no existeix cap justificació, ni de caràcter econòmic ni organitzatiu, per retallar aquests serveis, i que aquesta decisió només comportarà majors càrregues de treball a les unitats d’ambulància, amb repercussió directa en el servei de qualitat que reben els ciutadans i les ciutadanes.

Des de la UGT remarquem que el transport eficient de malalts forma part de la qualitat de l’atenció sanitària que rebem els ciutadans i les ciutadanes, i defensarem sempre un servei sanitari de qualitat com un dels pilars bàsics de l’Estat del Benestar.

La UGT no descarta iniciar mobilitzacions si la direcció d’Ambulancias Condal continua amenaçant amb els retalls.