AMIC – UGT celebra la resolució del Parlament de Catalunya a favor del tancament del CIE de Zona Franca

cieDes de l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT de Catalunya) celebrem la resolució del Parlament de Catalunya a favor del tancament dels CIE de la Zona Franca a Barcelona. La nostra organització sempre ha denunciat les condicions i el maltractament de les persones estrangeres ingressades en aquest centre per no tenir una autorització de residència a l’estat espanyol.

Aquesta resolució històrica és fruit d’ una llarga lluita conjunta dels agents socials, entitats en defensa dels drets humans i partits polítics a favor de l’eliminació de CIEs i la substitució del tancament d’estrangers que no tenen permís per residir a Espanya per mesures alternatives com la llibertat vigilada o la retirada del  passaport.

Tenint en compte que la legislació europea i en concret la Directiva 2008/115/CE, només parla de sancions administratives i no estipula en cap moment la obligatorietat dels estats membre d’implementar aquests centres, exigim al Govern central el tancament definitiu tant del centre de Zona Franca com de tots els CIEs de la resta de comunitats autònomes.